0708 98 23 98

Passbeskrivning

Rygg – Mjuk gympa för dig med nack- eller ryggbesvär. Tempot är lugnt och konditionsinslagen utan hopp och löpning.

Medel – Ett traditionellt gympapass som passar de flesta.

Finns i tre olika varianter:

  • Medelgympa
  • Medel/styrka
  • Medel/gummiband utan hopp

Stänger/Bräda– Ett gympapass där vi fokuserar påmuskelträning.Vi använder oss av stänger och step-up brädor för att få en så effektiv träning som möjligt.

Medel/Bräda/Styrka – Ett träningspass uppbyggt som ett medelpass där vi använder en step-up bräda som redskap genom hela passet. I passet är det fokus på styrka men självklart puls fast en kortare del

Medel/Bräda/Puls – Ett träningspass uppbyggt som ett medelpass där vi använder en step-up bräda som redskap genom hela passet. I passet är det fokus på puls men det är även en kortare styrkedel.

Dance Mood – Konditionsträning i dansform. Vi jobbar låt för låt med latinoinspirerade rörelser.

Senior/Working – En annorlunda och rolig gympa som ser till helheten hos människan. Ett morgonpass med härlig gemenskap

Cirkel – Stationsträning med diverse redskap som hjälpmedel. För dig som tycker om att utmana dig själv!

Yoga – Hatha yoga. En av yogaformernas grundstenar som ofta kallas ”kroppensväg”. Hatha yoga arbetar med att bygga upp energi och styrka genom ”asanas” (yogaställningar) som innebär mycket stretch för kroppen men utförs relativt lugnt. Om du har några frågor angående Yogan, kontakta Malin.

Styrkeyoga: En Hata-yogaklass där vi håller asanas i 8-10 andetag, ett styrkepass där tempot är långsamt. Mycket fokus läggs på balans och styrka.

LättYoga: En lugnare yogaklass där vi varvar solhälsninar, balanspositioner och smidighetsövningar i ett stillsamt flöde.

NybörjarYoga: Ett pass för dig som inte har yogat innan. Här kan alla vara med oavsett om du är stel som ett kylskåp eller smidig som en katt. Vi går igenom yogapositionerna lugnt och metodiskt och lägger stort fokus på tekniken inom yogan.

Soma Move: Är ett holistiskt sätt att träna som är atletiskt och samtidigt mjukt. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där fokus är att arbeta med kroppen som en enhet i harmoni med andningen.

GomorronYoga: Ett skönt sätt att börja dagen med en lite lugnare yoga där vi väcker kroppen till liv och ökar flödet i slutet av passet.

FlödesYoga: Ett flödande pass där vi yogar på ett lekfullt och spännande sätt och provar att flytta våra gränser och utforskar oss själva. Här kan det både bli huvudstående och bryggor. Alla med lite yogavana kan vara med, det är helt upp till dig hur du vill att passet påverka dig.

Afrodance – Detta är en effektiv träningsform där vi tränar kondition och rörlighet. Vi skakar på rumpan, stampar i marken och slänger med höfterna så att svetten lackar, sist men inte minst viktigt är att vi har roligt!

Gympamix (medel) – Ett gympapass uppbyggt helt traditionellt men som är inspirerat av allt från HIIT, Dans och Box till Afro och Yoga.

Core – Ett pass med fokus på bålstabilitet där vi aktiverar det inre muskulära systemet i bålen. Under passet arbetar vi med mage, rygg samt rumpa och lår. Coreträning förbättrar vår hållning, stabilitet och balans.

Intervall – Genom olika övningar i intervall så tränar vi styrka och kondition. Vi använder oss av både redskap och vår egen kroppsvikt.