0708 98 23 98

Passbeskrivning

Rygg – Mjuk gympa för dig med nack- eller ryggbesvär. Tempot är lugnt och konditionsinslagen utan hopp och löpning.

Medel – Ett traditionellt gympapass som passar de flesta.

Finns i tre olika varianter:

  • Medelgympa
  • Medel/styrka
  • Medel utan hopp

Funktionell styrka – Vi använder oss av step up bräda och vikter för att träna kroppens grundläggande funktioner. Vi tränar styrka, balans, rörlighet och kondition med enkla rörelser som aktiverar flera olika muskler. Passar både nybörjare och vana deltagare.

Intervall – Vi tränar styrka och puls genom olika övningar i intervallform. Vi använder oss av olika redskap och vår egen kroppsvikt. Vi jobbar effektivt i ca 30 minuter. Alla kan delta och du tränar efter din egen förmåga för vad som passar just dig.

Zumba – Är ett enkelt danspass där vi till latinska rytmer skakar loss höfter, rör oss till musiken och får massor av träningsglädje. Vi tränar kondition och koordination i en mix av latinamerikanska dansformer och musik blandat med koreografier till de senaste hitsen.

Senior/Working – En annorlunda och rolig gympa som ser till helheten hos människan. Ett morgonpass med härlig gemenskap

Cirkel/Intervall – Stationsträning med diverse redskap som hjälpmedel. För dig som tycker om att utmana dig själv!

Yoga – Hatha yoga. En av yogaformernas grundstenar som ofta kallas ”kroppensväg”. Hatha yoga arbetar med att bygga upp energi och styrka genom ”asanas” (yogaställningar) som innebär mycket stretch för kroppen men utförs relativt lugnt. Om du har några frågor angående Yogan, kontakta Malin.

Yoga Lätt – Ett grundläggande yogapass i skönt flöde med både stående, sittande och liggande positioner. Passar både nybörjare och mer vana yogisar.

YinYoga – Har fått sitt namn av motsatserna yin och yang inom kinesisk filosofi där yin symboliserar passivitet och stillhet och yang aktivitet och rörlighet. Yinyoga är en passiv form av yoga där fokus ligger på att bearbeta kroppens bindväv istället för muskler. Det gör man genom att hålla yogapositioner som försiktigt stretchar kroppen och som hålls en lite längre tid, åtminstone 3-5 minuter.

Yinyogapositionerna utförs alltid sittande eller liggande i ett lugnt tempo samtidigt som man praktiserar medveten närvaro i nuet. Yinyoga kan praktiseras av alla och är ett bra komplement till annan träning och är särskilt bra för dig som är stel i kroppen. Yinyoga mjukar upp kroppen och fyller den med ny energi.

Yoga Söndag Flow – Ett böljande flödespass där du antingen kan mysa eller utmana dig själv. Passar de flesta som provat lite yoga tidigare eller bara vill prova en ny träningsform. Fokus på rörlighet, balans och styrka.

Soma – Funktionell rörlighetsträning som är atletiskt och samtidigt mjukt. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där fokus är att arbeta med kroppen som en enhet i harmoni med andningen.

Yoga Mix – Ett flödande pass där vi yogar på ett lekfullt och spännande sätt och provar att flytta våra gränser och utforskar oss själva. Här kan det både bli huvudstående, bryggor och gungor. Alla med lite yogavana kan vara med, det är helt upp till dig hur du vill att passet påverka dig.

Afrodance – Detta är en effektiv träningsform där vi tränar kondition och rörlighet. Vi skakar på rumpan, stampar i marken och slänger med höfterna så att svetten lackar, sist men inte minst viktigt är att vi har roligt!

Gympamix – Ett gympapass uppbyggt helt traditionellt men som är inspirerat av allt från HIIT, Dans och Box till Afro och Yoga.

Core – Ett pass med fokus på bålstabilitet där vi aktiverar det inre muskulära systemet i bålen. Under passet arbetar vi med mage, rygg samt rumpa och lår. Coreträning förbättrar vår hållning, stabilitet och balans.

Gummiband  – Ett pulshöjande intervallpass där vi tränar hela kroppen. Vi jobbar med motstånd i form av korta och långa gummiband vilket möjliggör att vi kan anpassa belastningen och samtidigt utmana kroppen. Vi jobbar effektivt i 30 minuter med övningar som involverar flera muskelgrupper samtidigt. Konditionsbaserade övningar varvas med styrkeövningar i ett högt tempo på din egen nivå.

Step up – Ett konditionspass där vi använder brädan som redskap. Enklare stegkombinationer till medryckande musik som alla kan vara med på.

Alternerande Pass – Instruktörernas olika pass varvas under helgen. Information om vilka pass och vem som leder, sker löpande under veckan.

HIT –

Intervall/Kettlebell –