Passbeskrivning

Afrodance – Detta är en effektiv träningsform där vi tränar kondition och rörlighet. Vi skakar på rumpan, stampar i marken och slänger med höfterna så att svetten lackar, sist men inte minst viktigt är att vi har roligt!

Alternerande Pass – Instruktörernas olika pass varvas under fredagar och lördagar. Information om vilket pass och vem som leder, sker löpande under veckan

Core – Ett pass med fokus på bålstabilitet där vi aktiverar det inre muskulära systemet i bålen. Under passet arbetar vi med mage, rygg samt rumpa och lår. Coreträning förbättrar vår hållning, stabilitet och balans.

Funktionell styrka – Vi använder oss av step up bräda och vikter för att träna kroppens grundläggande funktioner. Vi tränar styrka, balans, rörlighet och kondition med enkla rörelser som aktiverar flera olika muskler. Passar både nybörjare och vana deltagare.

Gympa rörlighet/styrka – I detta pass lägger vi fokus på att träna dynamisk rörlighet och styrka. Vi jobbar efter musiken och behåller rörelseglädjen genom hela passet.

HIT – Ett fartfyllt pass med högt tempo och intensitet. Fokus ligger på att jobba maximal puls, uthållighet och styrka efter egen förmåga och egen nivå.
Ett roligt och peppande pass för dig med tidigare träningsvana.

IV (Intervall) /Fusion– Vi tränar styrka och puls genom olika övningar i intervallform. Vi använder oss av olika redskap och vår egen kroppsvikt. Vi jobbar effektivt i ca 30 minuter. Alla kan delta och du tränar efter din egen förmåga för vad som passar just dig.

IV (Intervall) / Kettlebell – Med kettlebells som är ett multifunktionellt redskap tränar vi hela kroppen på ett roligt och utmanande sätt. Kettlebellträning är en funktionell träningsform med fokus på styrka, stabilitet, explosivitet och uthållighet. Vi jobbar med effektiva övningar i intervallform där vi varvar hög och låg intensitet. För att träningen ska kunna anpassas till den enskildes nivå har vi kettlebells i vikterna 4 – 20 kg.

HIT/Yoga – Ett pass där alla jobbar efter sina förutsättningar.Första delen är högintensiv träning där vi jobbar hårt och vilar kort i intervaller. Andra delen innehåller yoga/soma för att varva ner och sträcka ut.

Medel utan hoppPassar dig som vill ha en skonsam gympa utan hopp men som bygger upp styrka, kondition och rörlighet från grunden och ger massor av rörelseglädje. Ett pass för alla åldrar. Klassisk gympa till skön och peppande musik.

PowerFlow – Ett kortare intensivt pass med inpiration från Yoga, Soma och AnimalFlow. Styrka, balans och rörlighet i ett svettigt flöde.

Senior/gummiband – Senior styrka, ett pass där vi arbetar med hela kroppen med hjälp av gummiband. Passet fokuserar mer på styrka än kondition.

Senior/Working – En annorlunda och rolig gympa som ser till helheten hos människan. Ett morgonpass med härlig gemenskap

Rygg – Mjuk gympa för dig med nack- eller ryggbesvär. Tempot är lugnt och konditionsinslagen utan hopp och löpning.

Yinyoga – Ett yogapass där du vilar aktivt i passiva positioner med ett medveten närvaro. En stillsam yoga som stretchar muskler och bindväv. Varje position hålls mellan 3-7 min. Yinyoga passar alla och vi använder block och bolster som avlastning för kroppen.

Yoga –Ett fysiskt yogapass där vi flyttar oss runt i ett mjukt och kraftfullt flöde och där andning och rörelse vävs samman.

YogaFlex – Hatha yoga. En av yogaformernas grundstenar som ofta kallas ”kroppensväg”. Hatha yoga arbetar med att bygga upp energi och styrka genom ”asanas” (yogaställningar) som innebär mycket stretch för kroppen men utförs relativt lugnt. Om du har några frågor angående Yogan, kontakta Malin G.

Zumba ®- Är ett danspass där vi till olika latinska rytmer skakar loss, rör oss till musiken och får massor av träningsglädje. Vi tränar kondition och koordination i en mix av latinamerikanska dansformer.

.