0708 98 23 98

Passbeskrivning

Rygg – Mjuk gympa för dig med nack- eller ryggbesvär. Tempot är lugnt och konditionsinslagen utan hopp och löpning.

Medel – Ett traditionellt gympapass som passar de flesta.

Finns i tre olika varianter:

  • Medelgympa
  • Medel/styrka
  • Medel utan hopp

Funktionell styrka – Vi använder oss av step up bräda och vikter för att träna kroppens grundläggande funktioner. Vi tränar styrka, balans, rörlighet och kondition med enkla rörelser som aktiverar flera olika muskler. Passar både nybörjare och vana deltagare.

Intervall Måndag Onsdag – Vi tränar styrka och puls genom olika övningar i intervallform. Vi använder oss av olika redskap och vår egen kroppsvikt. Vi jobbar effektivt i ca 30 minuter. Alla kan delta och du tränar efter din egen förmåga för vad som passar just dig.

Intervall Torsdag– Genom olika övningar i intervall så tränar vi styrka och kondition. Vi använder oss av både redskap, tex stänger, kettlebells, step-up bräda, viktplatta, hantlar och vår egen kroppsvikt. Du deltar helt på dina egna villkor och mål. Du tränar efter din egen förmåga och vad som känns bäst för just dig.

Zumba – Är ett enkelt danspass där vi till latinska rytmer skakar loss höfter, rör oss till musiken och får massor av träningsglädje. Vi tränar kondition och koordination i en mix av latinamerikanska dansformer och musik blandat med koreografier till de senaste hitsen.

Senior/Working – En annorlunda och rolig gympa som ser till helheten hos människan. Ett morgonpass med härlig gemenskap

Cirkel/Intervall – Stationsträning med diverse redskap som hjälpmedel. För dig som tycker om att utmana dig själv!

Yoga Måndag Lördag – Hatha yoga. En av yogaformernas grundstenar som ofta kallas ”kroppensväg”. Hatha yoga arbetar med att bygga upp energi och styrka genom ”asanas” (yogaställningar) som innebär mycket stretch för kroppen men utförs relativt lugnt. Om du har några frågor angående Yogan, kontakta Malin.

Yoga Onsdag Lätt – Ett grundläggande yogapass i skönt flöde med både stående, sittande och liggande positioner. Passar både nybörjare och mer vana yogisar.

YinYoga

NybörjarYoga  – Ett pass för dig som inte har yogat innan. Här kan alla vara med oavsett om du är stel som ett kylskåp eller smidig som en katt. Vi går igenom yogapositionerna lugnt och metodiskt och lägger stort fokus på tekniken inom yogan.

Yoga Söndag Flow – Ett böljande flödespass där du antingen kan mysa eller utmana dig själv. Passar de flesta som provat lite yoga tidigare eller bara vill prova en ny träningsform. Fokus på rörlighet, balans och styrka.

Soma – Funktionell rörlighetsträning som är atletiskt och samtidigt mjukt. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där fokus är att arbeta med kroppen som en enhet i harmoni med andningen.

Yoga (gungor) – Ett flödande pass där vi yogar på ett lekfullt och spännande sätt och provar att flytta våra gränser och utforskar oss själva. Här kan det både bli huvudstående, bryggor och gungor. Alla med lite yogavana kan vara med, det är helt upp till dig hur du vill att passet påverka dig.

Afrodance – Detta är en effektiv träningsform där vi tränar kondition och rörlighet. Vi skakar på rumpan, stampar i marken och slänger med höfterna så att svetten lackar, sist men inte minst viktigt är att vi har roligt!

Gympamix – Ett gympapass uppbyggt helt traditionellt men som är inspirerat av allt från HIIT, Dans och Box till Afro och Yoga.

Core – Ett pass med fokus på bålstabilitet där vi aktiverar det inre muskulära systemet i bålen. Under passet arbetar vi med mage, rygg samt rumpa och lår. Coreträning förbättrar vår hållning, stabilitet och balans.

Core/Hit – Passet är i intervallform, med fokus på coreövningar. Det är ett kortare pass där vi arbetar efter våra egna förutsättningar. Passet inleds med kort uppvärmning samt avslutas med stretch.

Gummiband  – Ett pulshöjande intervallpass där vi tränar hela kroppen. Vi jobbar med motstånd i form av korta och långa gummiband vilket möjliggör att vi kan anpassa belastningen och samtidigt utmana kroppen. Vi jobbar effektivt i 30 minuter med övningar som involverar flera muskelgrupper samtidigt. Konditionsbaserade övningar varvas med styrkeövningar i ett högt tempo på din egen nivå.

Alternerande Pass – Instruktörernas olika pass varvas under helgen. Information om vilka pass och vem som leder, sker löpande under veckan.