0708 98 23 98

Passbeskrivning

Rygg – Mjuk gympa för dig med nack- eller ryggbesvär. Tempot är lugnt och konditionsinslagen utan hopp och löpning.

Medel – Ett traditionellt gympapass som passar de flesta.

Finns i tre olika varianter:

  • Medelgympa
  • Medel/styrka
  • Medel utan hopp

Funktionell styrka – Vi använder oss av step up bräda och vikter för att träna kroppens grundläggande funktioner. Vi tränar styrka, balans, rörlighet och kondition med enkla rörelser som aktiverar flera olika muskler. Passar både nybörjare och vana deltagare.

Step – Ett träningspass där vi använder oss av en step-up bräda som redskap genom hela passet. Vi tränar oss igenom låt för låt i både puls och styrka.

Intervall – Genom olika övningar i intervall så tränar vi styrka och kondition. Vi använder oss av både redskap, tex stänger, kettlebells, step-up bräda, viktplatta, hantlar och vår egen kroppsvikt. Du deltar helt på dina egna villkor och mål. Du tränar efter din egen förmåga och vad som känns bäst för just dig.

Zumba – Är ett enkelt danspass där vi till latinska rytmer skakar loss höfter, rör oss till musiken och får massor av träningsglädje. Vi tränar kondition och koordination i en mix av latinamerikanska dansformer och musik blandat med koreografier till de senaste hitsen.

Senior/Working – En annorlunda och rolig gympa som ser till helheten hos människan. Ett morgonpass med härlig gemenskap

Cirkel – Stationsträning med diverse redskap som hjälpmedel. För dig som tycker om att utmana dig själv!

Yoga – Hatha yoga. En av yogaformernas grundstenar som ofta kallas ”kroppensväg”. Hatha yoga arbetar med att bygga upp energi och styrka genom ”asanas” (yogaställningar) som innebär mycket stretch för kroppen men utförs relativt lugnt. Om du har några frågor angående Yogan, kontakta Malin.

YinYoga:

NybörjarYoga: Ett pass för dig som inte har yogat innan. Här kan alla vara med oavsett om du är stel som ett kylskåp eller smidig som en katt. Vi går igenom yogapositionerna lugnt och metodiskt och lägger stort fokus på tekniken inom yogan.

Soma : Är ett holistiskt sätt att träna som är atletiskt och samtidigt mjukt. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där fokus är att arbeta med kroppen som en enhet i harmoni med andningen.

MixYoga: Ett flödande pass där vi yogar på ett lekfullt och spännande sätt och provar att flytta våra gränser och utforskar oss själva. Här kan det både bli huvudstående, bryggor och gungor. Alla med lite yogavana kan vara med, det är helt upp till dig hur du vill att passet påverka dig.

Afrodance – Detta är en effektiv träningsform där vi tränar kondition och rörlighet. Vi skakar på rumpan, stampar i marken och slänger med höfterna så att svetten lackar, sist men inte minst viktigt är att vi har roligt!

Gympamix (medel) – Ett gympapass uppbyggt helt traditionellt men som är inspirerat av allt från HIIT, Dans och Box till Afro och Yoga.

Core – Ett pass med fokus på bålstabilitet där vi aktiverar det inre muskulära systemet i bålen. Under passet arbetar vi med mage, rygg samt rumpa och lår. Coreträning förbättrar vår hållning, stabilitet och balans.

 Gummiband/Core – Ett pulshöjande corepass där vi tränar hela kroppen med fokus på att stärka bålens muskulatur. Vi jobbar med motstånd i form av korta och långa gummiband vilket möjliggör att vi kan anpassa belastningen och samtidigt utmana kroppen. Vi jobbar effektivt i ca 30 minuter med övningar som involverar flera muskelgrupper samtidigt. Detta medför att vi får mer ut av träningen på kortare tid. Konditionsbaserade övningar varvas med styrkeövningar i ett högt tempo på din egen nivå.

Core/Hit – Passet är i intervallform, med fokus på coreövningar. Det är ett kortare pass där vi arbetar efter våra egna förutsättningar. Passet inleds med kort uppvärmning samt avslutas med stretch.