0708 98 23 98

Passbeskrivning

Rygg – Mjuk gympa för dig med nack- eller ryggbesvär. Tempot är lugnt och konditionsinslagen utan hopp och löpning.

Medel – Ett traditionellt gympapass som passar de flesta.

Finns i tre olika varianter:

  • Medelgympa
  • Medel/styrka
  • Medel utan hopp

Funktionell styrka – Vi använder oss av step up bräda och vikter för att träna kroppens grundläggande funktioner. Vi tränar styrka, balans, rörlighet och kondition med enkla rörelser som aktiverar flera olika muskler. Passar både nybörjare och vana deltagare.

Intervall – Vi tränar styrka och puls genom olika övningar i intervallform. Vi använder oss av olika redskap och vår egen kroppsvikt. Vi jobbar effektivt i ca 30 minuter. Alla kan delta och du tränar efter din egen förmåga för vad som passar just dig.

Zumba – Är ett enkelt danspass där vi till latinska rytmer skakar loss höfter, rör oss till musiken och får massor av träningsglädje. Vi tränar kondition och koordination i en mix av latinamerikanska dansformer och musik blandat med koreografier till de senaste hitsen.

Senior/Working – En annorlunda och rolig gympa som ser till helheten hos människan. Ett morgonpass med härlig gemenskap

Cirkel/Intervall – Stationsträning med diverse redskap som hjälpmedel. För dig som tycker om att utmana dig själv!

Yoga – Hatha yoga. En av yogaformernas grundstenar som ofta kallas ”kroppensväg”. Hatha yoga arbetar med att bygga upp energi och styrka genom ”asanas” (yogaställningar) som innebär mycket stretch för kroppen men utförs relativt lugnt. Om du har några frågor angående Yogan, kontakta Malin.

YinYoga – Har fått sitt namn av motsatserna yin och yang inom kinesisk filosofi där yin symboliserar passivitet och stillhet och yang aktivitet och rörlighet. Yinyoga är en passiv form av yoga där fokus ligger på att bearbeta kroppens bindväv istället för muskler. Det gör man genom att hålla yogapositioner som försiktigt stretchar kroppen och som hålls en lite längre tid, åtminstone 3-5 minuter.

Yinyogapositionerna utförs alltid sittande eller liggande i ett lugnt tempo samtidigt som man praktiserar medveten närvaro i nuet. Yinyoga kan praktiseras av alla och är ett bra komplement till annan träning och är särskilt bra för dig som är stel i kroppen. Yinyoga mjukar upp kroppen och fyller den med ny energi.

Yoga Söndag – Ett yoga pass för alla, inga förkunskaper krävs. På ett lekfullt och avslappnat sätt övar vi olika tekniker och positioner i ett mjukt och skönt flöde.

Soma – Funktionell rörlighetsträning som är atletiskt och samtidigt mjukt. Inspiration hämtad från yoga, dans och sjukgymnastik. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Ingen löpning och inga hopp. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där fokus är att arbeta med kroppen som en enhet i harmoni med andningen.

Afrodance – Detta är en effektiv träningsform där vi tränar kondition och rörlighet. Vi skakar på rumpan, stampar i marken och slänger med höfterna så att svetten lackar, sist men inte minst viktigt är att vi har roligt!

Gympamix – Ett gympapass uppbyggt helt traditionellt men som är inspirerat av allt från HIIT, Dans och Box till Afro och Yoga.

Core – Ett pass med fokus på bålstabilitet där vi aktiverar det inre muskulära systemet i bålen. Under passet arbetar vi med mage, rygg samt rumpa och lår. Coreträning förbättrar vår hållning, stabilitet och balans.

Step up – Ett konditionspass där vi använder brädan som redskap. Enklare stegkombinationer till medryckande musik som alla kan vara med på.

Alternerande Pass – Instruktörernas olika pass varvas under fredagen. Information om vilket pass och vem som leder, sker löpande under veckan.

HIT – Ett fartfyllt pass med högt tempo och intensitet. Fokus ligger på att jobba maximal puls, uthållighet och styrka efter egen förmåga och egen nivå.
Ett roligt och peppande pass för dig med tidigare träningsvana.

Intervall/Kettlebell – Med kettlebells som är ett multifunktionellt redskap tränar vi hela kroppen på ett roligt och utmanande sätt. Kettlebellträning är en funktionell träningsform med fokus på styrka, stabilitet, explosivitet och uthållighet. Vi jobbar med effektiva övningar i intervallform där vi varvar hög och låg intensitet. För att träningen ska kunna anpassas till den enskildes nivå har vi kettlebells i vikterna 4 – 20 kg.

HIT/Yoga –  Ett pass där alla jobbar efter sina förutsättningar.Första delen är högintensiv träning där vi jobbar hårt och vilar kort i intervaller. Andra delen innehåller yoga/soma för att varva ner och sträcka ut.